LA MEVA EXPERIÈNCIA AMB LES TIC
Avui no he pogut assistir a classe i, per tant, no he adquirint tants aprenentatges com els meus companys. No obstant això, abans de la classe de reflexió sobre les nostres experiències amb les TIC, vaig compartir les meves vivències amb el meu grup de treball. Després d’això, m’he adonat que, de les quatre, només jo he tingut un contacte continu i directe a l’escola amb les noves tecnologies.
A l’etapa d’Infantil, teníem ordinadors a l’aula i recordo que cada dia l’utilitzàvem per a jugar a jocs didàctics. A Primària ja vam començar a utilitzar el projector, amb el qual ens projectaven imatges a la pissarra i jocs didàctics i activitats que realitzàvem tota la classe conjunta, a part de realitzar l’assignatura d’informàtica i de tenir ordinadors a l’aula per a jugar a les hores lliures. A la ESO va ser quan vaig tenir un contacte més directes amb les TIC; cada un de nosaltres teníem un ordinador a l’aula i preníem apunts des de l’ordinador. A més a més, en algunes assignatures vam deixar d’utilitzar llibres i el mestre donava les classes utilitzant power points que projectava a la pissarra blanca i, per últim, utilitzàvem la pissarra digital per a realitzar jocs didàctics i practicar el que aquell dia havíem treballat. A batxillerat, la dinàmica va ser la mateixa, amb la diferència que molts mestres van optar per, en comptes de donar-nos ells classe, donar-nos les eines per a que nosaltres ens creéssim els nostres propis apunts.
Partint de tota l’experiència que he tingut amb les TIC a les aules, he de dir que crec que a la meva escola no han sabut incorporar de manera correcta les noves tecnologies a la tasca educativa, perquè, en comptes d’utilitzar-les com a recurs o suport d’aprenentatge a l’aula i facilitar el nostre procés educatiu, el que van fer és abusar-ne d’elles i dificultar la tasca de l’estudiant, tenint, com a conseqüència, fracassos en algunes assignatures pel fet que el mestre es deslligava totalment de la seva tasca d’educador. No obstant això, crec que és imprescindible que les escoles del nostre segle integrin les TIC a les aules, perquè considero que si se’n fa un bon ús d’elles (com ja he dit, si s’utilitzen com a recurs o suport) són unes eines que poden afavorir i acompanyar als alumnes al llarg del procés d’ensenyament-aprenentatge. A més a més, crec que és important que els alumnes des de l’escola estableixin una relació directa amb les TIC, ja que són presents a la nostra societat i han “vingut per a quedar-s’hi”.
Així, doncs, centrant-nos en l’àmbit que ens interessa, crec que les TIC són un recurs útil per a treballar en l’Educació Infantil, ja que és durant aquesta etapa que els sentits constitueixen la principal font d’aprenentatge, i és per mitjà de les experiències i les relacions que mantenen amb les diferents eines que l’entorn posa a l’abast que l’infant va construint i adquirint nous aprenentatges que permetran a l’alumne integrar-se i formar part de manera activa en la nostra societat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada