diumenge, 9 d’octubre del 2011

DIJOUS 22.09.2011

COMUNIQUEM AMB LES IMATGES?

La segona part de l’assignatura, que es realitza els dijous, és impartida per l’Àngels i està destinada a la plàstica combinada amb l’ús de les TIC.

Aquesta ha estat la primera sessió de classe, per tant, ens ha fet una breu explicació d’allò que treballaríem i hem començat la primera activitat. L’exercici consistia en dibuixar en el programa Paint el que ens transmetien les paraules que la professora ens donava (per exemple, llanto de nuera o montaña sagrada).

Montaña sagrada

 Aquesta activitat m’ha servit per actuar sense pensar, m’explico: jo sóc una persona que abans d’escriure quelcom o abans de parlar i actuar, penso i repenso fins que, finalment, em decideixo i estic 100% segura que la meva decisió és la correcta. En la meva futura tasca com a mestre, tractant-se de treball amb nens i nenes d’Infantil, aquesta manera de ser crec que no és la més adequada, perquè els “petits de la casa” són les persones més impredictibles que podem trobar i, com a persones adultes i, a més, mestres d’aula, hem de saber donar una resposta ràpida i correcta al que als alumnes ens demanen i hem de ser capaços d’improvisar quan sigui necessari, per tant, agraeixo activitats com aquestes que m’obliguen a actuar amb un límit molt curt de temps (30 segons, específicament), i que em permeten anar adquirint pràctica.
Després d’haver realitzar aquest exercici, hem estat parlant de la relació entre les imatges i la comunicació. He de dir que he après molts conceptes teòrics, com per exemple, el tipus de imatges que existeixen i com es divideixen, les seves funcions i, entre d’altres, quina sensació transmeten les imatges segons les seves característiques – formes geomètriques sensació d’ordre, línies horitzontals sensació d’equilibri, etc.-. Han estat un seguit de conceptes teòrics que introduïen la primera activitat puntuable de classe, la realització d’una història amb text i imatge (concretament, utilitzant senyals que trobem pel carrer). Aquesta activitat em suposo un repte, perquè és nova per a mi, i perquè requereix de molta creativitat i capacitat per a relacionar el significat d’una imatge amb el significat d’un conjunt de paraules (el text).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada