dissabte, 15 d’octubre del 2011

DIMARTS 04.10.2011

TREBALLEM EN GRUPS!

El dia d’avui, tercera sessió d’aquesta part de l’assignatura, ha estat destinada a treballar en grup; a posar en comú les idees d’un text i preparar una wiki que ens servirà per a l’activitat de la propera setmana. Així, doncs, avui he après aspectes més relacionats amb l’àmbit de treball cooperatiu que no pas conceptes acadèmics del contingut de l’assignatura. La tasca de mestre requereix de treballar en grup, per tant, és imprescindible saber actuar en contextos i situacions així. Per tant, un cop més, la classe d’avui mh’ha servit per adonar-me que hi ha diferents maneres de realitzar els treballs i d’ordenar unes idees, en definitiva, hi ha diferents maneres d’interpretar una mateixa idea dins del grup, i hem de saber cedir quan sigui necessari. A més a més, el fet de discutir sobre un tema en concret permet millorar la pròpia expressió per a aconseguir que tots els membres del grup t’entenguin i per adquirir habilitats que altres tenen molt desenvolupades però tu no (per exemple, tinc dificultats en resumir, sempre faig resums massa llargs i, a vegades, marco tot com a important i no em paro a buscar la idea que les frases transmeten. Això m’ha passat avui, i he après una manera de resumir i esquematitzar la lectura que abans no havia posat en pràctica).
Quant a aspectes teòrics he après que abans de començar a treballar una lectura sobre un autor en concret, cal conèixer-lo primer a ell i les seves característiques més important, per acabar d’englobar la lectura en un context concret i entendre el perquè de les seves reflexions. En la nostra lectura, a diferència de les dels altres companys, l’autor no era un pedagog, sinó que estava més vinculat al món de la comunicació, per aquest motiu vinculava molt la tasca de mestra amb el context  social actual i les característiques de la cultura d’aquest segle (caracteritzada per ser una cultura bombardejada per les noves tecnologies i la comunicació).
Portada del llibre "Educar en una cultura
del espectáculo", de Joan Ferrés
Per últim, vull dir que la lectura que el meu grup ha escollit - Ferrés, J. (1999). Educar en una cultura de l'espectacle m’ha semblat molt interessant, clara i directa, que defineix molt bé la cultura en la qual vivim (la cultura de l’espectacle) i deixa clar la importància que té la funció del mestre en aquesta cultura i, com a conseqüència, en l’actual procés d’ensenyament-aprenentatge, ha de ser un acompanyant dels alumnes durant tot el procés i ha de ser alhora un navegant (ha de conèixer el nostre entorn), un pont (ha de comprendre i saber fer arribar als alumnes els coneixements) i ha d’estar en sintonia amb els espectadors (en aquest cas els alumnes, per tant, els ha de conèixer per poder connectar amb ells).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada