dimarts, 1 de novembre del 2011

DIMARTS 25.10.2011

EXPERIMENTANT AMB EL JCLIC!

La classe d’avui si que crec que ha estat profitosa. Primerament, perquè he pogut manipular, encara que per poca estona, una pissarra digital. I, seguidament,  perquè, per fi, he pogut practicar en el programa JClic amb la creació de dues activitats per a Infantil. Així, doncs, he après a fer servir la eina de creació d’activitats en el JClic; tot i això, haig de remarcar que el professor no ens ha anat guiant ni ens ha explicat cap pas a seguir per a la creació de les activitats i això ha tingut 2 conseqüències negatives – que la feina es desenvolupés lentament i que no hagi estat capaç d’entendre totes les característiques i les opcions que el JClic et posa a l’abast – i una conseqüència positiva – que hagi après de manera més significativa alguns dels conceptes, perquè he hagut de provar, experimentar i equivocar-me per a tenir un resultat final –.
M’agradaria dir que, encara que crec que el JClic pot no tenir els efectes desitjats en els alumnes si no es planteja de manera correcta – perquè el podrien entendre com un simple joc amb la possibilitat de repetir l’activitat els cops que fessin falta, per exemple – crec que és un recurs pels mestres molt bo, perquè és una manera molt positiva d’intercanvi d’activitats amb altres mestres, ja que hi ha la possibilitat de crear activitats que es consideren adients i la possibilitat d’utilitzar activitats d’altres mestres. L’ús d’aquest programa pot aportar coneixements i pot ser una bona manera d’aprendre, sempre i quan el mestre prengui consciència dels pros i els contres d’aquest recurs i sigui capaç d’utilitzar-lo amb la finalitat que té, i no com una activitat substituta de la tasca del mestres o un joc sense la finalitat educativa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada